Головна » 2017 » Червень » 10 » X3: Terran Conflict: Огляд
23:22
X3: Terran Conflict: Огляд

Серія X завжди була орієнтована на особливий клас гравців. Тих, хто мріяв про польоти у вільному космосі ще в 80-і роки, і грав в Elite . І тих, хто прийшов до потреби в цьому тільки зараз, за часів потужних комп'ютерів і реалістичною графіки. Гравців, яких не влаштовувала прямолінійність більшості космосімов, і для кого Freelancer виявився жалюгідною спробою зобразити ту ступінь свободи, якої там насправді не було. 

У всесвіті Х свободи більше, ніж ви можете використовувати. Можете купити легкий винищувач і відправитися на пошуки неприємностей. Не влаштовує один корабель? Придбайте або візьміть цілий флот, і нехай вас пам'ятають і бояться всі пірати в окрузі. А можна самому стати піратом. Набридло битися поодинці - виконуйте місії для будь-якої раси. Або почніть торгувати. Організуйте свою особисту зоряну корпорацію. Побудуйте завод, в кінці кінців. Так що там завод - цілу фабрику з переробки сонячного світла і руди в космічні кораблі. 

І ось ця-то вседозволеність і відлякує багатьох. Ви можете все, і відсутність звичних індикаторів "піди туди", "зроби це", "убий тих" спочатку залишає в стані шоку. Приблизно так само, як раніше вводили в замішання Daggerfall і Morrowind . Замість того, щоб тягнути впертого гравця за вуха, основний сюжет демонструє приблизну карту місцевості, цілі, і зі словами "ну, я пішов", зникає. Доводиться крутитися, щоб зрозуміти хоч щось.

X3: Terran Conflict

Винищення піратів в новому просторі.

В X3: Reunion було у такий спосіб. Нас стусаном виганяли у відкритий космос - скажіть спасибі, що в кораблі, а не просто через шлюз - і змушували думати. Наприклад, про те, як виконати сюжетне завдання по винищенню купи ворогів, маючи при собі лише напівдохлий кораблик зі слабкою зброєю. Поступово, шляхом методичного розмазування себе по космосу, приходило правильне рішення: спочатку добути собі щось краще, потім вже рухатися по сюжету. 

А ось в Terran Conflict все трохи по-іншому. Розробники не зважилися застосовувати ньютоновскую фізику в грі, натомість спроектувати її принципи на логіку побудови сюжету. Краще злегка підштовхнути гравця на початку, ніж відпускати у вільне плавання, а вже потім "розганяти". На ранній стадії гри сюжет контролює практично все, хоча скинути його кайдани і раніше легко. Потім кудись плавно пропадає. А починається таймлайн рівно там, де закінчився такий в Reunion . На зустрічі з землянами. Адже ви не думали, що все завершиться загальним братанням і примиренням? Кілька різношерстих рас, нездатних до ладу налагодити відносини між собою, зустрілися з жителями Землі, які теж ніколи не відрізнялися надлишком ввічливості. Звідси і "конфлікт". Втім, до серйозної бійки справа так і не дійде. Зрештою, земляни - це не Хаака з їх абсолютно чужим розумом. 

Покращення, між тим, не обмежуються простим рухом вперед по хронології. Замість півтора сценаріїв з X3: R (основна історія і місії Бала Гі) гравцям запропонують на вибір аж п'ять кампаній. Основна, тобто найбільш комфортна для першого проходження, - за Об'єднане Земне Командування, військовий флот. Але навколо Землі крутиться далеко не весь сюжет, незважаючи на говорить назва доповнення. У гру потрапили всі сектори з оригіналу, хоча деякі зазнали деякі зміни. А в списку нових, крім Сонячної системи, присутній ще кілька цікавих місць. 

Якщо не брати до уваги сюжетні інтриги, залишиться ще чимало важливих нововведень. Між іншим, значна частина з них була запозичена розробниками у творців модів до X3: R , зокрема - Xtended. По суті, Egosoft просто найняла значну частину людей, які працювали над цим апдейтом. Так що тепер, наприклад, на деяких кораблях дозволено розмістити абордажні команду, за допомогою якої можна захопити навіть авіаносець. Правда, десантники в процесі штурму бувають не дуже акуратні, так що захопленого гіганта потім доведеться довго і докладно лагодити. За великі гроші або вручну, за допомогою ремонтного лазера. Це теж новинка - лазер прироблений до вашого скафандра: якщо корабель серйозно пошарпаний в останньому бою, а грошей на ремонт немає, можна вийти у відкритий космос і власноруч підлатати корито. Повільно, зате надійно. А по крейсеру або авіаносця таким чином можна повзати не одну годину. Так, до речі, кораблів і зброї стало більше. Набагато більше. Точних цифр немає, але це багато десятків найменувань. Є що повивчати на дозвіллі.

X3: Terran Conflict

Жваво, як на гонконгському ринку.

А в цей час ваші суперники спати не будуть. І йдеться не стільки про бойові дії, скільки про фінансову частину всесвіту. В оновленій галактиці розплодилися "самостійні" корпорації, здатні не тільки нашкодити по дрібниці, але і повністю блокувати торговельні операції гравця на ранній стадії. Боротьба з нерозторопними вільними торговцями залишилася в минулому, тепер спробуйте впоратися з цими економічними гігантами. А можна з ними не воювати, натомість виконуючи їх місії і отримуючи відчутні нагороди. 

Про економіку у всесвіті Х3 можна говорити довго, а ще більше часу потрібно витратити на її повне дослідження, тому конкретні висновки про зміни в оной варто робити гравцям самостійно. В цілому ж, нова економічна модель виглядає ще цікавіше старої, хоча дійсно серйозних поправок в неї не вносилося. Все так же ви можете побудувати своїми силами цілу фінансову імперію, тільки можливостей для цього стало ще більше. 

Завдяки системі Uplink ви зможете поділитися списком своїх досягнень з іншими гравцями, а значить престиж в грі - далеко не пусте слово. Змагатися з реальними людьми набагато цікавіше, ніж з комп'ютером, нехай це змагання і не вийде за рамки зіставлення підсумкових цифр. 

Неприємний момент: X відома славною традицією "доводитися до розуму" після виходу з допомогою патчів. Зараз, незважаючи на всі зусилля розробників, в грі досить неприємних, хоч і невеликих, багів. В основному вони пов'язані з сюжетними скриптами, але зустрічаються різні. Немає нічого такого, що зробило б сюжет непрохідним, але деякою частки задоволення це все позбавляє. 

Наостанок, кілька слів про управління і інтерфейсі. Багато шанувальників серії оцінили зміни в ньому як невдалі, але це, швидше за все, викликано звичкою до старого варіанту. Новачкам же має сподобатися. Управління в грі завжди страждало від деякої спрощеності, але, врешті-решт, неаркадний космічний симулятор поки що - всього лише фікція.

X3: Terran Conflict

Лампочка в космосі? Це нас сповіщають про наявність завдань на базі.

***



X3: Terran Conflict - не та гра, яку варто пропустити, якщо вас чимось приваблюють слова "вільний космос". Це рідкісна можливість відправитися в світ, який мало не більш живою, ніж світ навколо нас. Подібні симулятори "нереальною реальності" рідкісні, і серія X є одним з кращих, якщо не найкращим, зразком. 

Кілька годин гри в X3 змушують згадати давнє дитяче бажання стати космонавтом. Напевно, не таке вже й погане, якщо порівнювати його, наприклад, з мрією бути успішним бізнесменом. А найкраще - те й інше одночасно. Вантажимо повний трюм кремнієвих пластин, і вперед, до зірок. Головне, не зіткнемося з Теладі. 

Плюси: поліпшена графіка; нові кораблі, нові території і можливості. 
Мінуси: сюжетна дезорієнтація; баги.

Переглядів: 403 | Додав: sluty | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar